【再発見】世界が絶賛『ゴジラ-1.0』のVFXメイキング公開 山崎貴監督がナレーションを担当。撮影の裏側に肉薄します!震電・福岡大刀洗平和記念館の情報ならこちら 再発見➡
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映画『ゴジラ-1.0』のVFXにフォーカスしたメイキング映像が公開されました。日本映画として初めて米アカデミー賞の視覚効果賞にノミネートされた映像を生み出した、制作プロダクション・白組による制作過程が明らかになりました。ちなみにナレーションは山崎監督!
A making-of video focusing on the VFX of the movie “Godzilla-1.0” was released on the 16th, revealing the production process by Shirogumi, the production company that produced the video that became the first Japanese film to be nominated for the Academy Award for Best Visual Effects. Became.
メイキングは白組が制作、監督・脚本・VFXを手掛けた山崎貴監督がナレーションを担当。戦艦シーンの数々が小さな船縁のセットだけで撮影また震電や船の揺れがカメラワークと人力で再現されていたりと、限られた予算のなか、最新のデジタル技術と古典的な手法を組み合わせることで、ハリウッドでも絶賛されている映像が生み出されていました。
The making of the film was produced by Shirogumi, and director Takashi Yamazaki, who handled the direction, script, and VFX, was in charge of the narration. Many of the battleship scenes were filmed using only small ship-side sets, and the shaking of the fighter planes and ships was recreated using camera work and human power.Within a limited budget, the latest digital technology and classic methods were used. It has been revealed that by combining these, images that have received rave reviews even in Hollywood have been created.
『ゴジラ-1.0』のVFXに関わった人数は総勢35名、期間は8か月。ごく限られた人数と期間で生み出された驚異の映像。デジタルとアナログが融合したその映像について、山崎監督は「そこには手作りの温かさが自然と備わっていたのでは」とナレーション内で語っています。
昨年11月3日に日本公開された本作は、今年2月12日までの公開102日間で観客動員381万人、興行収入58億5,000万円を突破。また、現地時間2月1日までの63日間で上映が終了した北米では、最終興収5,600万ドル(約80億円・1ドル145円計算)を突破し、外国語の実写映画の歴代興収の中でも3位という記録。
『ゴジラ-1.0』が視覚効果賞にノミネートされている第96回アカデミー賞の授賞式は、現地時間3月10日に開催される予定で、山崎監督と白組スタッフが参加予定。同部門で日本映画・アジア映画が受賞した実績はなく、史上初の快挙にも期待です。
A total of 35 people were involved in the VFX for “Godzilla-1.0″ and the project took about 8 months, an amazing video that was created with a very limited number of people and in a very limited period of time. Director Yamazaki says in the narration, “I think it naturally had a handmade warmth to it,” regarding the video, which is a fusion of digital and analog.
This film, which was released in Japan on November 3rd last year, attracted 3.81 million viewers and box office revenue of over 5.85 billion yen in 102 days until February 12th of this year. In addition, in North America, where the screening ended in 63 days until February 1 local time, the final box office gross exceeded $56 million (approximately 8 billion yen, calculated at 145 yen to the dollar), making it the highest-grossing foreign language live-action movie in history. He left a record of 3rd place among the total income. (The numbers are based on the distribution announcement)
The award ceremony for the 96th Academy Awards, where “Godzilla-1.0” has been nominated for Best Visual Effects, is scheduled to be held on March 10, local time, and Director Yamazaki and the White Team staff are scheduled to attend. No Japanese or Asian film has ever won an award in this category, so expectations are high that this will be the first time in history that this film has won an award.
【東宝チャンネル】
そのVFXのメイキングを公開!
ナレーションは山崎貴監督が自ら担当しました。
生きて、抗え。
焦土と化した日本に、突如現れたゴジラ。
残された名もなき人々に、生きて抗う術はあるのか。
ゴジラ70周年記念作品となる本作『ゴジラ −1.0』で監督・脚本・VFXを務めるのは、山崎貴。
絶望の象徴が、いま令和に甦る。
出演:神木隆之介 浜辺美波 山田裕貴 青木崇高 吉岡秀隆 安藤サクラ 佐々木蔵之介
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■作品HP:https://godzilla-movie2023.toho.co.jp/
■監督・脚本・VFX:山崎貴
■製作:東宝(株)
■配給:東宝(株)
■制作プロダクション:TOHOスタジオ、ROBOT
■公開日:大ヒット上映中
概要
〇大刀洗平和記念館
〇まぼろしの戦闘機震電とは
〇ゴジラ海神作戦 震電起用は 是か非か?
〇震電まとめ
〇なぜマイナスワンは アメリカで大ヒット?
〇モノクロ版震電のすべて
〇モノクロ版特報 レビュー
〇美波さん モノクロ版舞台挨拶で
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世界が絶賛『ゴジラ-1.0』のVFXメイキング公開 山崎貴監督がナレーションを担当。撮影の裏側に肉薄します!震電・福岡大刀洗平和記念館の情報ならこちら 再発見➡
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映画『ゴジラ-1.0』のVFXにフォーカスしたメイキング映像が公開されました。日本映画として初めて米アカデミー賞の視覚効果賞にノミネートされた映像を生み出した、制作プロダクション・白組による制作過程が明らかになりました。ちなみにナレーションは山崎監督!
A making-of video focusing on the VFX of the movie "Godzilla-1.0" was released on the 16th, revealing the production process by Shirogumi, the production company that produced the video that became the first Japanese film to be nominated for the Academy Award for Best Visual Effects. Became.
メイキングは白組が制作、監督・脚本・VFXを手掛けた山崎貴監督がナレーションを担当。戦艦シーンの数々が小さな船縁のセットだけで撮影また震電や船の揺れがカメラワークと人力で再現されていたりと、限られた予算のなか、最新のデジタル技術と古典的な手法を組み合わせることで、ハリウッドでも絶賛されている映像が生み出されていました。
The making of the film was produced by Shirogumi, and director Takashi Yamazaki, who handled the direction, script, and VFX, was in charge of the narration. Many of the battleship scenes were filmed using only small ship-side sets, and the shaking of the fighter planes and ships was recreated using camera work and human power.Within a limited budget, the latest digital technology and classic methods were used. It has been revealed that by combining these, images that have received rave reviews even in Hollywood have been created.
〇大刀洗平和記念館
https://youtu.be/wKwD5td9ALk
〇まぼろしの戦闘機震電とは
https://youtu.be/ZpBKp1UdKyM
〇モノクロ版特報 レビュー
https://youtu.be/UyJppBqipTg
〇美波さん モノクロ版舞台挨拶で
https://youtu.be/7a4sic6eRfs
〇震電まとめ
https://youtu.be/TjhkUFR4BCQ
〇なぜマイナスワンは アメリカで大ヒット?
https://youtu.be/R7iEZXiBJ68
〇モノクロ版震電のすべて
https://youtu.be/Rm4BfXzf2m8