私の従弟の写真家、山田喬之さんとの共作第一弾です。
今回は海の風景というテーマで写真を選んでいただきました。

BGMは、エリック・サティのジムノペディの第2番(1888)を、京都の森田ピアノ工房にある、1927年製のエラール・ピアノ(90鍵)で弾きました。

全体の写真に対して、撮影者の山田喬之さんから頂いた文章です。

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とある夕暮れの湘南の海岸。
人々は思い思いに行きかう。
どこから来たのか華が一輪。
華は波と共にまた旅に出る。
湘南の夕暮れのひと時とともに。

This is the first in a series of collaborative works with my cousin, photographer Takayuki Yamada.
This time, he chose the theme of seascapes for the photographs.

The background music was Erik Satie’s Gymnopedie No. 2 (1888), played on a 1927 Érard piano (90 keys) at Morita Piano Repair Shop in Kyoto, Japan.

This is the text that Mr. Yamada, the photographer, gave us for the overall photo.
***
A beach in Shonan at dusk.
People are going about their daily lives.
A flower blooms from wherever it came from.
The flower goes on a journey again with the waves.
With a moment of Shonan’s dusk.

Recorded 15,Dec.,2023
by Érard Piano(1927, 90 Keys)
at 森田ピアノ工房 (Morita Piano Repair Shop,Kyoto, Japan

こちらが、私がサティの三曲のジムノペディを演奏した再生リストです。
Here is a playlist of my performance of Satie’s three Gymnopédies pieces.

こちらが、私がエリック・サティのみを演奏した再生リストです。
Here is the playlist with only Erik Satie played by me.

写真と演奏をミックスしてみた再生リストはこちらです。
Here is a playlist with a mix of photos and performances.

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